Vi har i avsikt av att starta ett nätverk för Supply Chain chefer.
Är du intresserad? Kontakta oss för mer information.
Nystart 2025
Supply Chain-frågor blir en allt viktigare affärskomponent bland världens ledande företag för att skapa varaktiga konkurrensfördelar. Supply Chain är en strategisk funktion och en enabler for att skapa en konkurrenskraftig leveranskejda. Företag konkurrerar inte längre, det är leveranskedjorna som konkurrerar.
För att utveckla företagens Supply Chain funktion, krävs att man förstår vad som skapar kundvärde, tydligt ledarskap, insikt om vad Supply Chain best practice är och en vilja att skapa högpresterande lag.
Tillhör du, de Supply Chain-chef eller Logistikchef som har ambitionen att växa och göra skillnad ska du deltaga i årets, återigen framgångsrika, Supply Chain-chef-nätverk.
Inom Scandinavian Purchasing Group har vi verktygen, processerna och tillgång till de internationella experterna inom Supply Chain-området som kan ta Dig och Ditt företag till nästa nivå. Vi har daglig kontakt med internationella bolag och de rätta nätverken.
En nyckelframgångsfaktor är att träffa kollegor inom din egen bransch eller andra branscher för att utbyta erfarenheter, förstå best practice och lära.
Att utveckla en Supply Chain-funktion är en resa, där det är viktigare än någonsin att kunna påverka, övertyga företagsledning och styrelse och driva transformering & förändring. Det har vi fokus på i detta nätverk.
Ur Inbjudan och innehållet hittar du bl a följande områden;
- Vilka är de globala trenderna och utmaningarna? Idag och imorgon ! Hur adresserar vi dem?
- Styrelsens och VDs krav på Supply Chain-funktionen. Governance, den strategiska rollen i organisationen. Vilka nyckeltal skall du äga och driva?
- Talent Management – hur skapar man högpresterande lag och framgångsrika tvärfunktionella grupper som levererar.
- Hur du samarbetar du med ditt eko-system av leverantörer, partners, universitet etc.
- End-to-end optimering. Hur lyckas vi med det?
- TMS – Transport Management System. Vilka verktyg finns på marknaden och hur fungerar dessa?
- WMS – Warehouse Management System. Vilka verktyg finns på marknaden och hur fungerar dessa?
- Hållbara transporter. Hur ser trenderna ut och vilka är de framtida kraven?
- Olika kunderbjudanden. 3PL-flöde, Grossistflöde, E-handeln, B2B, B2C
- Vilka är de rätta KPI:erna som skapar kundvärde?
- Digitalisering av hela logistik-kedjan
- Ledarskapets utmaningar i en ständigt förändrad värld